Predaj nehnuteľnosti predstavuje komplexný proces zložený z viacerých so sebou súvisiacich krokov. Neodmysliteľnou súčasťou spôsobu ako predať nehnuteľnosť je správne zvolený marketingový koncept komunikácie predaja či prenájmu.
V dobe digitalizácie to už nie je len o napísaní inzerátu a čakaní na kupca. Je potrebné rozmýšľať nad spôsobmi, ako dostať vašu predávanú nehnuteľnosť do popredia, aby sa dostala k čo najväčšiemu množstvu potenciálnych záujemcov. A práve to dokážete dosiahnuť vďaka vhodne zvolenej marketingovej stratégií.
Marketingový plán realitných kancelárií pri predaji nehnuteľností sa môže skladať z troch základných bodov. Medzi ne radíme predovšetkým inzeráty k nehnuteľnosti, prezentáciu nehnuteľnosti a následne obhliadku.
Prvým krokom v marketingovom pláne je vytvorenie pútavých inzerátov, ktoré dokážu upútať pozornosť potenciálnych kupcov. Inzeráty k nehnuteľnostiam by mali obsahovať relevantné informácie o nehnuteľnosti, ako je jej poloha, veľkosť, počet izieb a kúpeľní, vybavenie a cenu.
Inzeráty by mali byť tiež napísané jasne a stručne, aby ich bolo ľahké pochopiť. O tom, aké informácie zahrnúť do inzerátu a kroky, ako napísať dobrý inzerát sme písali v našom predošlom článku.
Profesionálna prezentácia nehnuteľnosti je ďalším z krokov úspešnej marketingovej stratégie predaja nehnuteľnosti jej novým potenciálnym kupcom. Prezentácia nehnuteľnosti by mala byť dobre pripravená a mala by zdôrazňovať pozitívne vlastnosti nehnuteľnosti.
To, ako odprezentujeme kupcovi nehnuteľnosť prostredníctvom inzerátov či sociálnych sietí zohráva veľkú rolu v úspešnosti predaja nehnuteľnosti. Realitný maklér by mal byť schopný odpovedať na všetky otázky potenciálnych kupcov a poskytnúť im tak všetky potrebné informácie.
Posledným, a zároveň najdôležitejším krokom je organizovanie samotných obhliadok nehnuteľností pre potenciálnych kupcov. Obhliadky sú príležitosťou pre realitného makléra a potenciálnych kupcov, aby sa osobne stretli a porozprávali o nehnuteľnosti.
Dôležitou súčasťou obhliadok nehnuteľností je homestaging, a to, aký prvý dojem má potenciálny kupca z nehnuteľnosti. Rovnako dôležitou je tiež prítomnosť realitného makléra počas obhliadok a jeho pripravenosť odpovedať na akékoľvek otázky potenciálnych kupcov.
Skvelým spôsobom na propagovanie nehnuteľností sú sociálne siete. Umožňujú zasiahnuť veľké publikum potenciálnych záujemcov v pomerne krátkom čase. U nás v Hestii využívame sociálne siete na propagáciu každej nehnuteľnosti nachádzajúcej sa na našom webe.
Rovnako tak propagujeme tiež developerské projekty. Vďaka tomuto nástroju dokážeme nehnuteľnosťou osloviť podstatne viac záujemcov a zvýšiť tak povedomie o našej ponuke. Vďaka sociálnym sieťam môžete nehnuteľnosť odprezentovať aj zvnútra, buď fotografiami alebo videom.
Určite ako realitný maklér viete, že záujemcov, ktorí sa ozvú na nehnuteľnosť nie je zrovna najviac. Taktiež sa často môžete stretávať so špekulantami či podvodníkmi, ktorí o nehnuteľnosť v konečnom dôsledku nemajú záujem.
Dobrým zdrojom na získavanie potenciálnych záujemcov sú práve LeadGen kampane na Facebooku. Práve vďaka nim vieme zozbierať kontakty na potenciálnych záujemcov. Kampaň by mala byť jasná a odkazovať na nehnuteľnosť, ktorú ponúkame.
Ak sa vám zdá, že proces predaja nehnuteľnosti je nekonečný a potenciálni záujemci prichádzajú pomaly, nebojte sa osloviť marketingové agentúry, ktoré vám pomôžu s nastavením správnej stratégie prezentácie nehnuteľnosti.
My v Hestii dlhodobo spolupracujeme s digitálnou agentúrou Wink&Nod, ktorá sa nám stará o naše sociálne siete. Vďaka ich znalostiam sa nami ponúkané nehnuteľnosti dostanú k potenciálnym záujemcom takmer okamžite, a rovnako dokážeme úspešne odprezentovať nový developerský projekt.
Dáta hrajú dôležitú úlohu nielen pri samotnom predaji nehnuteľnosti ale aj marketingovej stratégií realitnej kancelárie. Realitná kancelária môže využiť dáta na analýzu správania potenciálnych kupcov a na následné zlepšenie svojich marketingových kampaní.
U nás v Hestii analyzujeme, ktoré inzeráty majú najväčší dosah alebo ktoré príspevky na sociálnych sieťach majú najviac interakcií. Rovnako na základe vyhodnotenia úspešnosti nastavujeme a prispôsobujeme ďalšie inzeráty.
Rozhodujete sa, či pri prezentovaní nehnuteľnosti zvoliť radšej fotky alebo video? A čo tak oboje? Vo všeobecnosti platí že fotka dokáže upútať pozornosť avšak prostredníctvom videa dokážete potenciálnemu kupcovi odprezentovať nehnuteľnosť a on tak môže získať reálnejší pohľad na vami ponúkaný byt či dom.
Z našich dlhoročných skúseností však odporúčame využiť oba tieto formáty. Následne ich môžete využiť aj v reklamných formátoch či v rámci prezentovania a inzerovania nehnuteľnosti na sociálnych sieťach.
Umelá inteligencia zohráva stále väčšiu rolu na trhu s nehnuteľnosťami. Realitné kancelárie ju využívajú najmä na automatizáciu úloh, ktoré sú spojené s predajom nehnuteľností. Môže ísť napríklad o generovanie inzerátov, hodnotenie nehnuteľností či organizáciu obhliadok.
Umelá inteligencia má potenciál zefektívniť proces predaja nehnuteľností a znížiť tak jeho náklady. Avšak treba si na jej použitie dať pozor, pretože pri nesprávnom použití sa môže stať, že nehnuteľnosť predstavíte v negatívnom svetle a tak jej predaj bude o to ťažší.
V dnešnej konkurenčnej oblasti realitného trhu je kvalitný marketing nevyhnutný pre úspešný predaj. Spolupráca s odborníkmi, využívanie moderných technológií a dôkladná analýza dát môžu realitným kanceláriám pomôcť vytvoriť úspešné stratégie, ktoré posilnia ich postavenie na trhu a prinesú úspech.
Čítať článok
Čítať článok
Čítať článok